Is het mogelijk om een ww aanvraag te doen als je in bezit bent van een koopjuis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Het hebben van een eigen huis heeft geen invloed op jouw recht op een WW uitkering.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees de voorwaarden op de site onder de link.
13 jaar geleden
jazeker kan je dat aanvragen.
als jij altijd hebt gewerkt en je bent nu in de ww terechtgekomen, dan MOET je zelfs binnen een bepaalde tijd een ww-uitkering aanvragen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u meent recht te hebben op een WW uitkering dan kunt u die aanvragen.
Uw bezittingen van roerende en onroerende goederen
staan mbt deze wet niet ter discussie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want een WW uitkering is gerelateerd aan je werksituatie.
De WW-uitkering geldt voor alle werknemers die verzekerd zijn.
Let op: De WW-uitkering aanvragen moet gebeuren binnen een week nadat je werkloos bent geworden.

Dus al heb je een kasteel, als je aan de voorwaarden voldoet heb je recht op een tijdelijke werkeloosheidsuitkering.
- jonger dan 65
- niet verwijtbaar werkeloos (dus niet als je zelf ontslag neemt)
- een arbeidsverleden van een halfjaar wanneer je voldoet aan de '26 uit 36 weken'-eis.

Bij een bijstandsuitkering is dat anders.
Dan mag je maar een klein deel eigen "vermogen" hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.wattedoenbijontslag.nl/ww_uitkering/aanvraag_ww.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent in de war met een bijstandsuitkering. Die krijg je pas als je onder een minimum van eigen vermogen komt.

De ww is alleen een periodebuffer om weer nieuw werk te vinden. In die periode van ww krijg je 70% van je laatste salaris. Dit is geld welke je zelf hebt betaald in al de jaren van werken. Als een verzekering zeg maar.